Teckna elavtal
Du behöver själv teckna nätavtal och välja elhandelsavtal om elen inte ingår i hyran. Du kan välja valfri elhandelsleverantör. Elnätsavtal ska du teckna med Partille Energi.
Teckna elnätsavtal med Partille Energi
Teckna avtal för bredband och tv
Du beställer dina digitala tjänster via Zmarket. Ett basutbud av tv-kanaler från Tele2 ingår i hyran.
Läs mer om tv, bredband och telefoni
Anmäl din flytt
Anmäl din nya adress till Skatteverket så att du är folkbokförd i din nya bostad.
För eftersändning av post kan du vända dig till Adressändring.
Gör flyttanmälan hos Skatteverket
Eftersänd post genom Adressändring
Ha en giltig hemförsäkring
Se till att du har en giltig hemförsäkring för ditt nya boende. Då har du ett skydd om något skulle hända, exempelvis en brand eller vattenskada. Du väljer själv vilket försäkringsbolag du vill ha.
Hämta nycklar
Du får tillgång till din lägenhet från klockan 12.00 första vardagen i den månad du ska flytta in. Kom ihåg att ta med legitimation. Du hämtar nycklarna på ditt områdeskontor.
Här kan du se vilket områdeskontor du tillhör
Om du inte kan hämta nycklarna själv, fyll i blanketten "Fullmakt nycklar".
Om du bor i ett område med bom, kan du låna en bomnyckel på ditt områdeskontor mot en depositionsavgift på 500 kronor (kortbetalning).
Du kan också låna bomnyckel på huvudkontoret och då betalas depositionen kontant.
Om det finns barnvagnsrum eller cykelrum i ditt område kan du beställa nycklar till dessa utrymmen.
Skapa ett ärende om nycklar på Mina sidor, eller kontakta ditt områdeskontor.
Kontrollera lägenheten
Partillebo besiktigar alltid lägenheten innan en ny hyresgäst flyttar in. Då noterar vi eventuella skador och anmärkningar i ett besiktningsprotokoll.
Ta del av ditt besiktningsprotokoll
Efter din inflyttning kan du ta del av ett besiktningsprotokoll. Det får du i samband med att du hämtar dina nycklar, eller så mejlar vi det till dig.
Om du anser att uppgifterna i protokollet inte stämmer, kontakta oss inom 8 dagar.
Skador som inte står på besiktningsprotokollet anses ha uppkommit medan du bor i lägenheten och då kan du få stå för kostnaden att återställa det när du flyttar.
Har du synpunkter på städningen, kontakta omgående ditt områdeskontor.